Czy warto jeść dania w restauracji zawierające orzechy?

Kilka produktów spożywczych zawiera szeroką gamę niezbędnych składników odżywczych dla organizmu. Jedną z przydatnych żywności są orzechy. Chyba jedynym minusem jest wysoka zawartość tłuszczów w nich. Z drugiej strony tłuszcz zawarty w nich jest zdrowy. Do ich konsumpcji, jest konieczne obliczyć dzienne spożycie energii tak, aby jeść regularnie dawkę orzechów dzienne spożycie energii powyżej dyspersji. Z racji tego, że orzechy same w sobie nie należą do najtańszych to dania, które zawierają właśnie orzechy są przeważnie dość drogie. Chociaż orzechy kojarzą się nam głównie z daniami słodkimi, typu ciasta (keks), lody albo batoniki, to restauracje coraz chętniej sięgają po swoją kreatywność i wykorzystują orzechy do potraw wytrawnych. Wspaniałym i zdrowym pomysłem na wykorzystanie orzechów w kuchni jest zrobienie z nich panierki np. do ryb.

Składniki odżywcze orzechów

Więc co orzechy zawierają że są tak korzystne dla naszego zdrowia? Są one bogatym źródłem białka. Mają one dużą ilość witamin i minerałów. Zawierają jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które są ważne w zapobieganiu chorób sercowo-naczyniowych. Wyjątkami są orzechy kokosowe, które zawierają tłuszcze nasycone. Dlatego często wykorzystuje się je jako dodatek do jedzenia dla sportowców. Jak grzyby po deszczu otwierają się kolejne bistra i restauracje przy siłownikach, które oferują typowo posiłki dla sportowców – czyli wysokobiałkowe. Właśnie w takich miejscach orzechy są chętnie wykorzystywane. Przeczytaj jaki wpływ mają orzechy na odchudzanie.

Poszczególne gatunki różnią się nie tylko przez ich smak, ale również przez zawartość substancji odżywczych:

  • Migdały – witamina E, potas, wapń
  • Nerkowce – magnez
  • Orzechy laskowe – witaminy E, magnez, wapń, żelazo
  • Orzeszki ziemne-magnez, kwas foliowy, niacyna, tiamina, witamina E
  • Orzechy włoskie – potas, magnez, wapń, cynk, miedź, selen, mangan, kwasy omega 3, kwasy tłuszczowe
  • Pistacje – tiaminy, potas
  • Brazylijskie – potas, magnez, selen

Dlaczego warto jeść orzechy? Sprawdź ich wykorzystanie w kuchni

Ale co najważniejsze, korzystne dla zdrowia substancje, które zawierają orzechy są pochodzenia naturalnego, więc są bardziej przyswajalne niż gdybyśmy je przyswajali za pomocą suplementów diety. Omega 3 kwasy tłuszczowe zawierają prawie wszystkie rodzaje orzechów, ale jeden rodzaj te inne ilości omega 3 kwasy tłuszczowe przewyższa – są nimi orzechy włoskie. Ich unikalny skład jest uważany za bardzo cenny, to korzystna dla zdrowia żywności, jeżeli są spożywane z umiarem. Zdrowych tłuszczy nie należy unikać, raczej wręcz przeciwnie, uwzględnić je w swojej diecie, szczególnie jeśli chcemy zrzucić zbędne kilogramy. Dlatego nasz blog pasjafabrykasmaku zaleca wszystkim spożywanie z umiarem orzechów. Organizm potrzebuje tłuszczów i gdy organizm ma te tłuszcze, które są zdrowe, to może nie tylko lepiej zapobiegać chorobom, ale nawet pomaga pozbyć się nadmiaru złego tłuszczu, czyli schudnąć. Jednak jest to związane z regulacją poboru energii i jej dostaw oraz regularnej aktywności fizycznej.

Ile jest zalecane codziennie zjeść orzech? Mniej więcej jedna garść. To jest trochę między 30-50 g. Wreszcie, możemy nadal powiedzieć o wartości energii każdego gatunku tak, że można je włączyć do zrównoważone menu. Wartość energetyczna wszystkich gatunków jest około 600 kcal w 100 g. Orzechy laskowe, brazylijskie i orzechy włoskie mają ponad 60 g tłuszczu na 100 g, pistacje i migdały 55, a orzechy nerkowca około 46. Najlepiej jest czytać etykiety produktów, zakupu i dodać energii do swojej diety. Oczywiście będziesz musiał odstawić na emeryturę coś ze swojej diety. Postaw tylko na jakość produktów. Unikaj słonych i prażonych orzechów lub produktów w opakowaniach niskiej jakości w przypadku, gdy istnieje ryzyko pleśni.