Jak szybko i zdrowo schudnąć?

szybko i zdrowo schudnąćWiele diet gwarantuje bardzo szybką utratę wagi. Bez dostania się do pędów „7 kg w 7 dni”, faktycznie istnieje wiele dość uderzających rzeczywistych przypadków, na przykład utrata wagi 4 kg w tygodniu.

Ci (i jest ich wielu), którzy nie mogą stracić ani uncji wagi nawet na bardzo restrykcyjnych dietach, są zdumieni, gdy czytają te dane. Różnice te dotyczą również błędnych informacji o paliwie: na przykład czynniki obniżające kaloryczność często prowadzą do wyjątkowej utraty wagi jako dowód, że ich dieta działa, podczas gdy dieta niskokaloryczna często osiąga tylko rozczarowujące wyniki.

W rzeczywistości wystarczy być świadomym tego, jak działa ludzkie ciało, aby wyjaśnić takie niepowodzenia, jak głośne sukcesy, które, jak często będziemy widzieć, są tylko pierwszym krokiem na długiej drodze, która (być może) prowadzi do sukcesu, czyli do osiągnięcia zdrowej wagi.

W artykule „Schudnąć czy schudnąć?” widzieliśmy, że zmiana masy ciała wynika nie tylko ze zmiany masy tłuszczu, ale także z płynów, glikogenu mięśniowego (i wody, która się z nim wiąże), mięśni i zawartości jelita.

Dzięki tym wartościom można łatwo grać, aby szybko schudnąć… Ale czy to jest tego warte?

Wystarczy drastycznie zredukować ilość węglowodanów i wyeliminować sól i szybko tracisz wagę: w ciągu 3-4 dni tracisz już 3 kg, z czego około 500 kg węglowodanów zostało zmagazynowanych w mięśniach i wątrobie, a 2,5 kg wody pozakomórkowej, która została wykorzystana do utrzymania stałego stężenia sodu. Jeśli dieta jest również niskokaloryczna (i generalnie jest… W przeciwnym razie jaka to dieta!?!?!?), do tych kilogramów dodaje się 0,5-1 kg tłuszczu. Jedzenie mniej oznacza, że przeciętne jelito jest pustsze… Kolejne 0,5 kg.

Przeczytaj więcej o najnowszym sposobie na odchudzanie: https://www.znaneleki.pl/vanefist-neo/

Oczywiście osoba, która zjada odpowiednio słoną i ma tylko kilka kilogramów nadwagi, nie straci na wadze tak szybko… Jednak taka utrata wagi jest absolutnie fikcyjna. Po pierwszym tygodniu tracisz tylko tłuszcz, a jeśli dieta jest zbyt restrykcyjna i pozbawiona aktywności fizycznej, także mięśnie. Dlatego też po pierwszym tygodniu tempo odchudzania wraca do 1 kg tygodniowo i może osiągnąć 2 kg tylko w przypadku nadwagi wielu kilogramów. Oczywiście, kiedy pacjent wraca do normalnej ilości soli i odzyskuje glikogen mięśniowy, odzyskuje co najmniej 2-3 kg: z tego powodu początkowe tempo odchudzania należy uznać za fikcyjne.

Dieta Atkinsa

Dane, które właśnie zostały ujawnione, pochodzące z teoretycznych rozważań na temat fizjologii człowieka, są potwierdzone przez doświadczenie w tej dziedzinie: Dieta do domu usługa cateringowa, z którą współpracuję od lat, pozwala na skuteczne odchudzanie 2 kg dla kobiet i 3-4 kg dla mężczyzn, w ciągu dwóch tygodni i bez stosowania żadnej sztuczki z powyższego (nasze menu zawiera odpowiednią ilość soli i węglowodanów).

Niektóre samce z nadwagą powyżej 10 kg bardzo szybko schudły w ciągu pierwszych dwóch tygodni, niektóre tracą do 7 kg, a przede wszystkim nie odzyskują już utraconej wagi. Są to wyjątki, podmioty wspierane przez bardzo aktywny metabolizm w mobilizacji tłuszczu w odpowiedzi na obniżenie kalorii. Gdybyśmy wykorzystali te dane do promowania usługi, padlibyśmy ofiarą „błędów” promotorów różnych produktów, aby schudnąć: wyjątkowe dane są wykorzystywane, co pozwala wierzyć, że może to działać z każdym.

Jaka jest idealna prędkość odchudzania?

Wszyscy eksperci są mniej więcej zgodni co do tego, że maksymalna prędkość odchudzania wynosi jeden kilogram na tydzień. W pierwszym tygodniu, maksymalnie w pierwszych dwóch, można również stracić więcej kilogramów, ale jeśli uda się utrzymać cel w wysokości jednego kilograma tygodniowo przez kilka kolejnych tygodni, należy uważać się za szczęściarza. W rzeczywistości nie każdy jest w stanie utrzymać to tempo, a nawet nie jest to pożądane, z powodów, które wyjaśniam w filmie, który tutaj znajdziecie.

Jeśli zrobisz matematykę, możesz łatwo prześledzić ten niesławny kg na tydzień: kg tłuszczu w organizmie zawiera od 5000 do 7000 kcal (ponieważ nie jest to czysty tłuszcz: wiąże się z sobą pewną ilość wody, która jest również tracona podczas odchudzania), więc aby go stracić w ciągu tygodnia musisz być w stanie wygenerować deficyt kalorii o równowartości. I nie jest to wcale proste: w rzeczywistości jest to kwestia cięcia z 700 do 900 kcal dziennie. Co dla wielu (zwłaszcza dla wielu kobiet) jest po prostu niemożliwe.